Terug van weggeweest

2015 is tot nu toe een jaar, waarin ik nog steeds met vallen en opstaan voort ploeter. In een nieuwe poging om de normale gang van het leven weer op te pakken, heb ik vanmiddag eerst maar eens een ritje gemaakt in de omgeving van Earnewâld …





Koning winter had in de afgelopen nacht weer een flinterdun laagje ijs over de petgaten gelegd, maar op de oever stonden de eerste teruggekeerde ooievaars hun veren te poetsen …





Aan de andere kant van de weg hadden enkele ooievaars weer beslag gelegd op hun oude nesten rondom de gaswinningslocatie …





Op een stralende dag als vandaag lijkt het met de verwarming lekker aan van achter het glas wel voorjaar, maar op de open vlakte maakte de straffe wind het nog geenszins aangenaam …




23 gedachten over “Terug van weggeweest

  1. Goed nieuws Jan dat je weer erop uit ging! De periode na kerst is sowieso voor jou een lastige tijd, meen ik me te herinneren uit andere jaren. Met alles wat je nu hebt meegemaakt is deze periode extra slecht geweest. Ik hoop van harte voor jou dat je je balans weer terugvindt en dat je kunt genieten van de kuiertjes. Mooi dat de ooievaars weer samen met jou aanwezig waren.

    Liked by 1 persoon

  2. Hallo Jan, wij waren gisteren ook nog even in natuurpark Lelystad. Ook daar vele ooievaars, elanden en grote herten met ook nog een uitgedunde kudde wilde zwijnen. Maar ze zo in de vrije natuur fotograferen is toch veel mooier. Voor de rest wat ik lees wens ik je veel sterkte en als ik begrijp ook beterschap toe. groet peter

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

