Rietsnijders tussen de buien

Gistermiddag heb ik voor het eerst sinds begin januari weer eens een ritje gemaakt in de buurt van Oudega en Earnewâld …





Regelmatig trok er een bui met hagel of natte sneeuw over het polderlandschap …





Tussen de buien door waren de rietsnijders druk bezig om het riet binnen te halen en de ruigte te verbranden …




25 gedachten over “Rietsnijders tussen de buien

  1. Weer op het juiste moment op de juiste plaats met die wolken zo mooi op de achtergrond van die windmotor. Ik vroeg me af wat ze met dat riet doen. Dat zal wel naar dakdekkers gaan? Maar doet men er nog meer mee vandaag de dag? Stoelen of manden maken we er niet meer van lijkt me, dat is niet lonend meer toch?

    Like

  2. goed te lezen dat je er terug op uit trok Jan..

    en de eerste foto is uitstekend…

    het verwondert me een beetje dat ze nu het riet binnenhalen, ik had dit eerder voor de winter verwacht…

    maar hier krijg je zoiets niet te zien..

    groeten

    Like

Geef een reactie

