Daverend het jaar uit

De nieuwe regels m.b.t. het afsteken van vuurwerk lijken hier in de buurt toch redelijk effect te hebben. Er klinkt natuurlijk af en toe wel eens een knalletje van een wat al te vroeg afgestoken voetzoeker of iets van die aard, maar het is rustiger dan voorgaande jaren …





De gemeente heeft net als voorgaande jaren weer een aantal plaatsen aangewezen waar met carbid geschoten mag worden, en dat mag net als in eerdere jaren gewoon vanaf 10:00 uur ’s ochtends op oudjaarsdag tot 2:00 uur in de nieuwjaarsnacht …





Hoewel het gedreun van de carbidbussen op de gedoogzone hier in de wijk al de hele dag in huis te horen is, ben ik vanmiddag toch maar even naar Oudega gereden om van het echte werk te genieten …





Boerenzonen lijken nog altijd heel wat meer uit een melkbus te kunnen halen dan de stadsjongens hier in de buurt, want de knallen aan It West waren bijna letterlijk oorverdovend. Ik had jullie daar graag even van mee willen laten genieten met een paar video-opnamen, maar het luidruchtige windgeruis heeft heeft helaas roet in het eten gegooid. Jullie zullen het dus moeten doen met deze foto’s, maar ach, dat is wel zo rustig natuurlijk …





Tot slot wens ik jullie allen een rustige en veilige jaarwisseling!

17 gedachten over “Daverend het jaar uit

  1. Er wordt hier toch al aardig wat afgeknald , ook beslist wel minder dan vorige jaren. Straks gaat het feest beginnen, mijn camera staat klaar op de vuurwerk modus. We zien op ooghoogte hier het siervuurwerk uit elkaar springen . Ik wens jou ook een gezellige jaarwisseling en een goed begin van 2015.

    Liked by 1 persoon

    • Wij zaten vorig jaar tijdens de jaarwisseling bij Ruinen, daar hoorden we alleen in de verte wat geknal en gedonder van carbidbussen. Die rust beviel uitstekend, want horen en zien vergaat ons hier momenteel weer regelmatig.
      Een rustige en veilige jaarwisseling gewenst, Harry!

      Like

  2. Die dingen op de onderste foto’s, dat zijn toch ook geen melkbussen meer? Wat een joekels van dingen.
    Toen ik op oudjaarsdag over de A32 reed in Heerenveen was er eerst een hele grote rookpluim op de snelweg, dat leidde al flink de aandacht af van het verkeer. Vervolgens was daar plotseling een enorme knal vlak naast de snelweg, ik zat stijf uit in de auto. Dergelijke knallen ken ik wel van het platteland maar zo dicht naast de snelweg daar had ik niet op gerekend.

    Like

Geef een reactie

