2014 – Vierde kwartaal

In oktober hebben we een weekendje met kinderen en kleinkinderen doorgebracht op landgoed de Merelhof bij Ruinen. Op zaterdag 11 oktober hebben we ’s middag een kijkje genomen bij de korenmolen “De Zaandplatte”. De jongste kleinzoon Pepijn fotografeert zelf (nog) niet, maar hij neemt regelmatig maar wat graag even plaats voor pake zijn camera. Zo ook daar bij die molen, want Pepijn mag in dit eindejaarsoverzicht natuurlijk niet ontbreken …





De volgende foto heb ik op 17 november gemaakt in De Deelen. Een verhaal of herinnering zit er verder niet echt bij, maar ik vond het vooral vanwege dat ene zonnige plekje, waar de berken op de oever van het petgat fraai worden belicht, een mooie herfstfoto …





Ik sluit dit korte overzicht af met een foto die ik op 8 december tussen Nes en Pean heb gemaakt. Er trokken op die dag imposante buien met hagel en onweer over de provincie. Verschillende keren zag ik die dag regenbogen verschijnen en verdwijnen. Foto’s daarvan heb ik indertijd al in ruime mate laten zien, in plaats daarvan heb ik nu gekozen voor een foto waarop te zien is, dat een aantal ganzen bij de nadering van een hagelbui een voorzorgslanding maakt in een weiland …




15 gedachten over “2014 – Vierde kwartaal

  1. Inderdaad ook je andere oogappel moet erbij. 🙂
    Bijzonder gezicht de landende ganzen. Ik vind het helemaal een bijzondere foto met die dreigende lucht op de achtergrond en het is net alsof je op de voorgrond geflitst hebt.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

