Een mens moet wat …

Op 17 december 2009 werden we hier wakker met een pak sneeuw van ruim 35 cm. De maximumtemperatuur kwam die dag in ons tuintje niet hoger dan -2,1 ºC. Dat was het begin van een lange, koude en vooral ook fotogenieke witte winter, waarin het laatste restje sneeuw pas na 69 dagen uit ons tuintje was verdwenen …





Hoe anders is het beeld vandaag. Het is de hele dag grijs en er valt vrijwel voortdurend motregen. Dit is echt het tegendeel van het fotogenieke weer van 5 jaar geleden. De maximumtemperatuur is in ons tuintje vanmiddag opgelopen tot 8,6 ºC, en de komende dagen lijkt het nog warmer te worden …





Omdat ik vandaag toch naar buiten moest om een paar zaken te regelen, heb ik vervolgens ook nog maar even een ritje over het platteland gemaakt. Een mens moet tenslotte toch wat …





Het overkomt me niet zo vaak, maar op deze druilerige dag heb ik echt niks interessants voor de camera gekregen. Daarom heb ik de foto’s van de grote zilverreiger en de buizerd, die ik twee weken geleden heb gemaakt op de Alle om Slachte bij Earnewâld, maar uit het archief getrokken. Aangezien het weerbeeld de komende dagen weinig beter lijkt te worden, heb ik besloten m.i.v. morgen maar over te schakelen op de eindejaarsmodus. Ik ben eerst wel even weer uitgekuierd, daarom zal ik hier de rest van het jaar wat (nog niet eerder gepubliceerde) foto’s uit het archief de revue laten passeren …

15 gedachten over “Een mens moet wat …

  1. Het weer is hier bij ons ook grijs en somber.Ik had vandaag op mijn wandeling ook weinig beleving maar een mens maakt er steeds het beste van he 😉
    Geef mij ook maar een pak kouder, met of zonder sneeuw, en heldere luchten. Dat is veel gezonder.
    Spijtig dat je even in pauze modus gaat (of moet gaan?) Maar ik denk dat je archief groot genoeg is om nog foto’s te posten die we misschien nog niet gezien hebben.

    Grt-jes en fijne avond.

    Like

  2. Ik schrok wel even van de eerste foto, toen ik de tekst nog niet gelezen had … Toen was het mooi en nu echt weer om helemaal van in een winterdip te geraken. Zo’n buizerd uit het archief trekken is toch wel een luxe. Zo’n mooi beest zou ik gelijk gepubliceerd hebben.

    Like

  3. Ja Jan dit weet ik nog goed en de winter daarop die van 2010 toen was er in de nacht van 20 op 21 december zo,n 10 centimeter sneeuw gevallen . Ik weet Het nog zo goed omdat het onze 50ste trouwdag was en mensen echt de weg niet op konden. Wat een ellende, maar de sneeuw was prachtig, een ware witte wereld. Ik moet er ook nog foto,s van hebben. De jouwe zijn prachtig en die buizerd is zo mooi.

    Like

  4. Na twee dagen binnen toch even een frisse neus gehaald vandaag ondanks het grijze somber weertype .
    Voor fotograferen lokt het ook niet helaas.
    Jij hebt nog wat mooie foto’s uit de kast getrokken Jan.
    Wat een joekel van een buizerd!.
    Hij bleef even voor jou poseren.
    Super mooi…

    Groet

    Like

  5. Jan, ik weet nog hoe vaak ik in dat sneeuwjaar de oprit moest aanvegen…. Wat dat betreft vind ik het wel goed zo.
    Maar het is saai weer en het klopt niet, die hoge temperaturen.
    Misschien spot je wel een leuke vogel door je raam heen in je tuin; hoef je de deur niet voor uit 😉

    Like

Geef een reactie

