Twee zwarte reeën

Sinds april had ik hem niet meer gezien, maar ik had de fazanten zaterdagmiddag nog maar nauwelijks 200 meter achter me gelaten, toen ik ineens de zwarte ree weer zag, die ik hier in het verleden diverse keren heb kunnen fotograferen …





En ditmaal liep er nog zo’n fraai donker gekleurd exemplaar aan zijn zijde …





Hoe donker ze zijn, is pas goed te zien als er van links ook nog een normaal getinte ree het beeld binnen stapt …




25 gedachten over “Twee zwarte reeën

  1. Soort zoekt soort zeggen ze he? 😉
    Ik dacht steeds dat er in Nederland minder reeën zaten dan hier in België, maar met de frequentie dat jij ze voor de lens krijgt…
    Ik zag er dit jaar nog maar twee en dat is al geleden van half augustus.

    Like

  2. Mooi dat je dit onderwerp weer eens bij de kop hebt, Jan, want ik was je wat vergeten te melden. Onlangs vond ik in de Meppeler Courant van 7 november 1939 namelijk een berichtje dat bij een drijfjacht in de buurt van Dwingeloo een gitzwarte reebok geschoten was. De variëteit komt dus al langer voor, hoewel veel mensen nog nooit zo’n zwarte ree hebben gezien.

    Like

  3. Ik vind ze mooier van kleur dan de “normaal getinte”. Wel mooi dat er nu al twee zijn.
    Ik zat wat raar tegen die man zonder onderlijf aan te kijken, hierboven lees ik in een reactie de oplossing.

    Like

Geef een reactie

