Bij het Witte Meer

Na ons bezoekje aan het Weinterper Skar, hebben Jetske en ik gisteren op de terugweg nog even een tussenstop gemaakt op de nieuwe parkeerplaats aan de Poostweg bij Olterterp. Zodra we vanaf de nieuwe parkeerplaats het bos in gaan, splitst het pad zich in tweeën. Wij houden links aan …





Het zonlicht speelt mooi tussen de bomen door en trekt lange schaduwen over de licht golvende bosgrond, dat intussen is bedekt met de laatste van de bomen gewaaide herfstkleuren …





Nadat we nogmaals een afslag naar links hebben genomen, treffen we aan het eind van het pad een paar zeecontainers aan. Dit is de materiaalberging van de plaatselijke ijsclub …





We staan hier op de oever van het Witte Meer. Deze midden in het bos gelegen plas vormt tijdens èchte winters de ijsbaan van Beetsterzwaag. Omdat je daar vrijwel nooit last hebt van een harde wind, is het een ideale en zeker ook sfeervolle plek om een paar baantjes te trekken …





Maar ook in voorjaar, zomer en herfst is het een plekje waar ik graag eens even kom. Het is er eigenlijk altijd stil, en dat maakt het in combinatie met de bankjes en het fraaie uitzicht een heerlijk plekje om eens wat te zitten mijmeren …





Wat een verschil met 11 december 2012. Op die dag maakten Jetske en ik hier een fotokuier, terwijl er een sfeervol laagje sneeuw in het bos lag …




22 gedachten over “Bij het Witte Meer

  1. een mooie rustgevende plek Jan…

    in dit seizoen heeft de tweede foto met dat bladerdek wel mijn voorkeur..

    zo’n foto in de sneeuw zie ik anders wel zitten, maar vorige winter moest ik mijn toestel er niet voor uitpakken

    prettige dag

    ps : met die blooper heb je me wel curieus gemaakt

    Like

  2. Het was daar gisteren nog even noflik zitten, zo uit de wind en in het zonnetje. De onderste foto vind ik wel sfeervol.
    Heel leuk om het filmpje weer terug te zien. Je kon toen knap je woordje doen. Toch wel knap dat je twee talen zo vloeiend spreekt. 🙂

    Like

Geef een reactie

