Novemberlicht

De overgang naar het koudere weer gaat me niet zo zeer in de kouwe kleren zitten, maar des te meer in mijn stramme benen. Maximumtemperaturen van 2 tot 5 graden zijn eind november weliswaar niet echt ongewoon, maar het moet tegen het eind van zo’n recordwarm jaar toch wel wennen. Omdat ik het in overleg met mijn fysiotherapeut de laatste tijd toch al wat rustiger aan doe met mijn fotokuiertjes, heb ik besloten om hier in de aanloop naar Sinterklaas maar eens wat foto’s en verhalen uit de oude doos op te diepen. Tegen de tijd dat het ècht winter lijkt te gaan worden, is het nog vroeg genoeg om buitenshuis aan de lagere temperaturen te gaan wennen …





Om te beginnen hierboven een foto van de vogelkijkhut in De Deelen in novemberlicht uit 2007.

Vanaf morgen neem ik jullie een paar dagen mee naar de kleine wereld waar ik mijn eerste levensjaren heb doorgebracht. En misschien haal ik in de loop van de komende week het grote zwarte paard van Sinterklaas ook nog wel weer eens van stal. Dat alles zal mij hopelijk de rust geven om tussendoor wat dichtwerk op papier te zetten.

20 gedachten over “Novemberlicht

  1. De sfeer rond de kijkhut is bijzonder mooi Jan.
    Pracht foto!
    Moet ook erg wennen aan de lagere temperaturen hoor.
    Vandaag niet buiten geweest !
    Morgen weer een frisse neus halen :-))
    Groet en fijn weekend!

    Like

  2. Ja, Jan, het is beter jezelf nu lekker warm te houden en je inspiratie uit de binnenwereld te halen.
    Ben wel benieuwd naar het zwarte paard van Sinterklaas 😉
    Wat vind ik deze foto prachtig, en zo sfeervol!

    Like

Geef een reactie

