Wit en zwart in de polder

Eigenlijk had ik me donderdagmiddag voorgenomen om even een fotokuiertje te maken naar de vogelkijkhut aan de zuidelijk plas in de Jan Durkspolder, maar daar kwam ik niet aan toe. Terwijl ik over de Geau in de richting van de vogelkijkhut reed, zag ik een grote zilverreiger aan de rand van de plas neerstrijken …





Nadat ik de auto in de berm had laten uitrollen, zag ik hoe de grote witte vogel op gracieuze wijze tussen de beplanting door schreed …





Een stukje verderop stonden twee aalscholvers op een paar paaltjes. Met gespreide vleugels trachtten ze hun veren te drogen …





En zo had ik – zonder dat ik er al teveel voor hoefde te doen – ineens een mooi zicht over de zuidelijke plas in de Jan Durkspolder met een grote zilverreiger en twee aalscholvers. De windmotor aan de andere kant van de plas maakte het beeld compleet …




22 gedachten over “Wit en zwart in de polder

  1. Die zilverreigers worden een steeds gewoner verschijning. Gister op weg naar Wedde ook twee gezien, de eerste bij de Peizerweg vlakbij de stad Groningen en de tweede vanuit de trein tussen de stad en Haren. Gezien de lokaties heb ik de indruk dat hun schuwheid afneemt.

    Like

  2. De zilverreiger had een fotogeniek plekje uitgezocht, dit is toch vele malen mooier dan aan de rand van een slootje in een weiland.
    De aalscholvers doen het met de molen op de achtergrond heel mooi. Knappe combi heb je van alles gemaakt.

    Like

  3. leuk als je dit zo te zien krijgt, je schrijft het zelf al die molen maken deze foto’s helemaal af, en zilver reigers zijn hier heel schaars.
    en als ik er al een te zien krijg, lukt het eigenlijk bijna nooit ze te fotograferen.

    Like

Geef een reactie

