Zonnig herfsttafereeltje

Terwijl de paddenstoelen op internet alom in groten getale tevoorschijn komen, heb ik er dit jaar nog maar weinig zien staan tijdens mijn fotokuiertjes. Maar eerlijk is eerlijk, ik zoek er ook niet echt om. Ze staan me simpelweg te laag bij de grond. Door de knieën gaan om er een paar plaatjes van te schieten, dat gaat nog wel, maar je moet vervolgens ook weer overeind zien te komen, en dat gaat steeds moeizamer …





Deze paddenstoelen zag ik vorige week in het Weinterper Skar aan de overkant van een droge sloot staan. Omdat het grote jongens waren, die een paar meter bij me vandaan stonden, kon ik hier een paar foto’s van maken zonder dat ik me in allerlei moeilijke bochten hoefde te wringen. Die kans kon ik niet laten lopen …




18 gedachten over “Zonnig herfsttafereeltje

  1. Het vergaat mij al net zo. In het begin van het seizoen zag ik ze voorzichtig tevoorschijn komen, maar toen volgde een droge periode:geen zwam te zien. Nu is het vochtiger en net op m’n rondje buiten kwam ik toch verschillende soorten tegen – niet fotogeniek genoeg. Er is nog hoop dat je ze voor je lens krijgt ;-).

    Like

  2. Ook hier geen overvloed aan paddenstoelen maar morgen trek ik de natuur nog eens in en wie weet? Dat recht komen is bij mij ook een probleem geworden door mijn rugblessure maar ik blijf mezelf telkens opnieuw moed in spreken.Je hebt hier mooi gebruik gemaakt van het licht Jan.

    Like

  3. Als je zo’n herfststukje moest maken dan moet je goed je best doen. De natuur tovert het zo tevoorschijn en jij hebt het prachtig vastgelegd, met deze lichtinval.
    Het moeizaam overeind komen daar ben ik nu meerdere keren getuige van geweest…

    Like

  4. De redding is een kantelbaar scherm, en dat heb je. Maar je hebt gelijk, zelfs met zo’n schermpje moet je in rare draaiingen gaan staan, en daar gaan ook redelijke ruggen van protesteren. Een hele slimme wandelstok, zou dat helpen?

    Like

Geef een reactie

