Wie ’s nachts vist …

Zo te zien wordt er op Urk nog steeds ’s nachts gevist …





Want er hingen bij de haven overdag op verschillende plaatsen netten te drogen …





Hoewel ik niet zo’n visser ben, lijkt het mij ook wel wat om mijn netten maar eens even te laten drogen …




18 gedachten over “Wie ’s nachts vist …

  1. Dit spreekwoord kende ik niet – even de betekenis opgezocht. Wel een mooi gezicht, deze drogende netten. Hoe groot zou de Urker vloot nog zijn? Ik stel me zo voor dat de schepen de hele week op zee zijn, en in het weekend thuiskomen. Maar wellicht heb ik dat helemaal mis.

    Like

Geef een reactie

