Reeën en paarden

Nadat ik gisteren rond het middaguur een tamelijk vruchteloos en teleurstellend bezoekje had gebracht aan de vogelkijkhut in de Jan Durkspolder, werd mijn dag op de terugweg in fotografisch opzicht gered door een tafereeltje in een weiland aan de Tsjollen tussen Oudega en Earnewâld …





In het weiland aan de linkerkant van de weg stond een ree te grazen. Terwijl ik daar een eerste foto van maakte, kwam er van rechts een tweede ree het weiland in lopen …





En nog weer een moment later kwam er een derde ree tevoorschijn. Een passerende fietsster fleurde het wat grauwe en niet echt fraaie beeld van de stallen en schuren op de achtergrond wat op met haar rode jas …





Attent als altijd kwamen de kopjes van de grazende reeën regelmatig even omhoog om de omgeving te scannen op tekenen van gevaar of ander onraad …





Nadat de reeën zich een minuut of zeven later hadden teruggetrokken, heb ik mijn ritje vervolgd. Helemaal vlekkeloos verliep dat niet, want pakweg drie kwartier later had ik met twee korte, maar felle tikken in één keer twee sterretjes in de voorruit van de auto zitten …





Hopelijk zien we er straks m.b.v. Carglass geen barst meer van. 🙂

20 gedachten over “Reeën en paarden

  1. Je kunt aan je serie zien dat het echt grijs weer was.
    Wat een mooie afsluiting van je doel tot fotograferen. Ze staan er mooi dichtbij en scherp op.
    Jammer van de vooruit. En je kunt nooit een dader aanwijzen.
    Twee sterretjes nog wel, dat is wel fideel, eentje voor Aafje en eentje voor jou. 🙂

    Like

  2. Wat fijn dat de reeën rustig bleven staan.De sterretjes in de voorruit zijn minder maar bij carglass fixen het ze het voortreffelijk.Nadat ik met de vorige auto om de haverklap een barst had in de voorruit(geen sterretjes)heb ik een mini omnium genomen en heb die ook al een keer moeten gebruiken..

    Like

  3. mooi om dit zo tee kunnen zien en fotograferen, de afloop is wat minder maar daar hebben deze prachtige dieren geen schuld aan
    hopelijk zijn je sterretjes weer helemaal verdwenen, en ben je ook nog een set nieuwe ruitenwissers rijker 🙂

    Like

Geef een reactie

