Een kolfje naar mijn hand

De foto’s van de zonnige maïsoogst die ik hier gisteren liet, heb ik vorige week vrijdag ten zuidwesten van Drachten gemaakt, daar bestaat de bodem uit veengrond en zijn de akkers echt vlak …





De foto’s van vandaag heb ik vorige week in grijze omstandigheden op de zandgrond ten zuidoosten van Drachten gemaakt …





Op deze foto’s kun je mooi zien dat het Friese platteland op de zandgrond niet echt overal even plat is, deze akker ligt op een klein ruggetje …





Hier en daar blijft tijdens de maïsoogst een enkele maïskolf liggen, ik pak er eentje op …





Even een mooi plekje voor de maïskolf zoeken …





Jawel, zo is het echt een kolfje naar mijn hand …   😉




28 gedachten over “Een kolfje naar mijn hand

  1. Mooie beeldspraak a la Jan. Zo zie je maar weer dat je nog heel wat naar je hand kunt zetten. 😉
    Het heuveltje maakt de serie net bijzonder.
    Wij geven van tijd tot tijd een kolfje hier aan de kippen. Geen last van kieskeurige gevederde vriendinnen in Overijssel.
    Ik houd niet van maïs, ook niet van gesuikerde maïs.

    Like

Geef een reactie

