Nazomer in de wei

Voordat ik vrijdagmiddag koers zette naar Pean om daar aan de waterkant te genieten van het heerlijke nazomerweer, kwam ik in de buurt van Terband langs een weiland waar een koe ook de waterkant had opgezocht …





Ik vond de setting van de bomenrij aan de rand van het weiland met de koe op de oever van de fraai weerspiegelende sloot mooi genoeg om de auto even in de berm te zetten om wat foto’s te maken …





Nieuwsgierig als koeien over het algemeen plegen te zijn, hief ook deze grazer de kop meteen naar me op, toen ik uit de auto stapte om tegenover haar aan slootkant een plekje te zoeken om wat plaatjes te schieten …





Door een meter of wat naar links te lopen, kon ik ook de paarden in een aangrenzend weiland in beeld brengen. Dat maakte het nazomerse plaatje in het Friese weidegebied voor mijn gevoel compleet …





De koe aan slootkant, die me zojuist aandacht had bekeken, leek mijn aanwezigheid intussen al te zijn vergeten. Ze richtte zich weer volledig op haar belangrijkste bezigheden: grazen en herkauwen …





Een aantal koeien maakte het wel erg bont, zij zochten de schaduw van de bomen op alsof het geen 21, maar toch zeker 30 graden warm was. Maar ook dit misstond niet in het beeld van deze nazomerse dag …





Mijn blik werd intussen getrokken door hetgeen er in de verte op de achtergrond gebeurde, maar op de foto’s net niet te zien zien is: ook hier werd hard gewerkt om de maïsoogst binnen te halen …




20 gedachten over “Nazomer in de wei

Geef een reactie

