Bont zandoogje, boven en onder

Op sommige plaatsen kun je de laatste weken bijna geen stap zetten zonder dat er vlak voor je één of meer bonte zandoogjes omhoog fladderen …





Zelf vind ik het niet de mooiste vlinders die ons land rijk is, maar zo met hun vleugeltjes dichtgevouwen mogen ze er toch wel zijn …





De onderkant van de vleugels is voor mijn gevoel veel mooier, veel fijner qua kleur en tekening dan de bovenkant, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak …




16 gedachten over “Bont zandoogje, boven en onder

  1. Zal het ook komen dat er zoveel zijn dat we ze dan wat “zat” bent vraag ik me af. De tekening op de onderkant van de vleugels vind ik ook het mooist. Op de onderste foto komt het patroon van het ouderwetse tafelkleed het beste uit. 😉 Mijn favoriete foto.

    Like

  2. Massa’s zandoogjes nu, het schijnt alweer de derde generatie ze zijn dit jaar. Ze zijn onopvallend gekleurd, daar hebben ze vast profijt van. Ze gaan in mijn tuin vaak in de houtsnippers zitten, dan moet je echt heel goed kijken om ze te zien. Maar ik vind het ook een mooie vlinder en ze zijn leuk om naar te kijken, zo actief.

    Like

Geef een reactie

