Luidruchtig onderhoudswerk

Nadat ik vorige week maandag samen met Aafje een fotokuier had gemaakt naar de dobbe aan de noordkant van het Weinterper Skar, besloot ik gistermiddag weer eens naar het bankje bij de vennetjes aan de zuidkant te gaan. Daar zat ik nog niet eens zo gek lang, toen ik van rechts het geronk van een kettingzaag gestaag naderbij hoorde komen …





Stukje bij beetje kwam vanuit noordelijke richting een kraan die als hoogwerker werd gebruikt dichterbij …





Gelijktijdig kwam er vanaf de zuidkant van het pad een tractor met een maai-arm mijn kant op …





Zodra de maaimachine wat te hard over de droge bosbodem schraapte, werden grote stofwolken opgeworpen. Gelukkig zat ik bovenwinds …





Hoewel de loonwerker met de kettingzaag me vriendelijk groette, voelde ik me allerminst prettig tussen de ronkende machines …





Er restte me niets anders dan het bankje maar te verlaten, want om nou een tak in mijn nek te krijgen, dat leek me ook niks …





Nog even een blik vanaf de ene kant …





Nog een plaatje vanaf de andere kant …





Daarna ben ik over een hindernisbaan van afgezaagde takken maar op de auto aan gegaan om mijn heil en rust elders te zoeken …





Het was weer eens wat anders, maar dit hoeft voor mij niet al te vaak, ik geef toch de voorkeur aan het gezelschap van libellen op dat bankje.

16 gedachten over “Luidruchtig onderhoudswerk

  1. Dat gebied eerst maar even mijden. Hoewel ….. even ….., we zijn er nog lang niet. Ik sprak laatst met de beheerder. Eerst worden er nog een aantal sloten gedempt, waaronder de sloot naast het pad dat jij hier laat zien. Ze gaan aan het afbreken, de weg verdwijnt, er komt een nieuw toegangspad vanaf de parkeerplaats. Alles als natuurcompensatie voor de nieuwe N381. Hopelijk is het volgend seizoen allemaal klaar.

    Like

  2. Ook al is het een natuurgebied, onderhoud moet er gepleegd worden, anders wordt het een woestenij. Maar dat jij je niet zo plezierig voelde tussen deze apparaten met hun lawaai en stof, kan ik me goed voorstellen.

    Like

  3. Het gaf zo wel reuring. Ik kan me voorstellen dat je je heil elders hebt gezocht. Voor de komende dagen beloven ze goed weer en dan zijn die machines vast verdwenen. Dan zou je in de herhaling kunnen zonder al dat lawaai.
    Hoewel ik nu pas bij Geert hierboven lees dat er nog wat gepland staat.

    Like

Geef een reactie

