Zwartwitte spin op gele bloem

De bloemen lijken nog het meest op de grote wederik, maar eerlijk is eerlijk, ik heb ze ter plekke niet goed genoeg bekeken en ik heb er te weinig van in beeld gebracht om daar een gefundeerde uitspraak over te kunnen doen …





De spin heb ik ook nog geen naam kunnen geven, maar ik vond het fotogeniek genoeg om hem hier een plekje te gunnen. Wie weet wat voor soort bloem en spin het zijn, mag dat natuurlijk in een reactie best verklappen … 🙂




25 gedachten over “Zwartwitte spin op gele bloem

    • Dankjewel, Sandra, wat een bijzondere naam heeft deze spin. 🙂
      Wat betreft de bloemen: ik had er even bij moeten vermelden, dat de foto’s al ruim een maand oud zijn. Er is de afgelopen tijd nogal wat fotomateriaal blijven liggen dat eigenlijk te mooi is om verder ongezien in het archief te laten verdwijnen. Met deze toevoeging, kunnen we het er denk ik wel over eens zijn dat het in elk geval om een wederiksoort gaat. Als jij zegt dat de bloemen het meest lijken op de puntwederik, dan houden we het daar op. 🙂

      Like

  1. Jan, ik denk eerder dat deze spin (zoals vele soorten spinnen niet vanaf een foto op naam kunnen worden gebracht. Bij vele is genitaliën absoluut noodzakelijk om de soort te kunnen bepalen. Deze kan je volgens mij dus enkel indelen bij de familie Tetragnathidae. Zie ook volgende link voor meer gelijkende foto’s met jou spin.
    Trouwens mooie foto’s hoor. Knap scherp!

    http://waarnemingen.be/soort/photos/27153?from=1980-01-01&to=2014-09-04&sex=&id_kleed=0&os=1&id_akt=0&licentie=0&only_rated=0&only_approved=0&type_foto=0&maand=0&page=6

    Like

  2. Groot gelijk dat je deze niet in het archief laat zitten. Zowel de bloem als de spin zijn mooi en de combinatie heb je prachtig vastgelegd. Mooi dat het draadje bij de achterpoot is te zien.
    Daarnaast is het leuk dat zoveel mensen je meehelpen met het determineren. 🙂

    Like

Geef een reactie

