Even wat slakkenweer

Terwijl een groot deel van het land de afgelopen dagen regelmatig schuil ging onder een grijs wolkendek en diverse plaatsen te kampen hadden met wateroverlast, was het in Fryslân met veel zon en temperaturen rond 27 graden volop zomer …





Voorafgaand aan de halve finale van het WK-voetbal tussen Nederland en Argentinië leek een buiengebied woensdagavond ook hier het voetbalplezier in de open lucht te zullen verpesten, maar dat viel alleszins mee …





Rond 21:00 uur heeft het in ons tuintje weliswaar even licht geregend, maar dat stelde met nog geen 2 mm water in de regenmeter in feite niets voor. Van overlast was dan ook geen sprake, maar de slakken hebben er duidelijk wel even van genoten, want die kwamen ineens aan alle kanten tevoorschijn …




27 gedachten over “Even wat slakkenweer

  1. We zitten in deze dagen goed in het noorden. Ik probeer te analyseren op wat voor glad oppervlakte de slakken zitten, ik kom er niet uit.
    Prachtig zoals je het licht dat schijnt op de slakken hebt vastgelegd.
    Volgens mij gaat het heel goed met slakkenstand.

    Like

  2. Voor de tuin is het niet goed, want die kan wel een drupje regen gebruiken. Maar liever zou ik de slakken niet zien als er toch druppels vallen. Toch zijn het mooie beestjes, zoals jij laat zien.

    Like

  3. Jan! ben met stomheid geslagen….
    Zo mooi gefotografeerd heb ik slakken nog nooit gezien !
    Deze geweldige macro’s zouden niet misstaan in een juwelierszaak!
    Past goed bij glas en zilver…….
    TOP!
    Spannend he Duitsland net met de verlenging begonnen ……

    Like

  4. Mooie reflecties Jan.Hier zijn we bijna verzopen de brandweer moest zelfs uitrukken maar toen ik hier in de gietende regen zondag vertrok richting Nederlandse grens was ik echt verwonderd.Daar scheen de zon en ik kon de hele middag wandelen zonder 1 drup regen.Ik kon mijn eigen ogen nauwelijks geloven

    Like

Geef een reactie

