Nimfjes in het groen

Voorgaande jaren lieten ze zich in de loop van juni steevast zien op de oranje papavers of op de kleinere gele klaproosjes in ons tuintje. Dat leverde elke keer weer lekker knallende kleurencombinaties op …





Dit jaar stonden de papavers en de klaproosjes enkele weken eerder in bloei dan normaal. Als gevolg daarvan verschenen de nimfjes van de struiksprinkhaan (Leptophyes punctatissima) nu pas toen de papavers en de klaproosjes al waren uitgebloeid …





Zaterdag zag ik er ineens eentje op ’n blad van de geraniums zitten. Hij was maar nauwelijks zichtbaar tegen de groene ondergrond, maar toen ik daar nog wat beter om me heen keek, zag ik dat er zeker zes of zeven van die kleine beestjes bij elkaar zaten …





Het blijven wonderlijk beestjes met die wonderlijke uitwendige monddelen, maar ik vind het elk jaar weer mooi om ze in eigen tuin te ontdekken …




30 gedachten over “Nimfjes in het groen

  1. Wondermooie beestjes, die sprinkhaanbaby’s.
    Normaal gesproken denk ik bij “nimfjes” allereerst aan kleine teekjes, maar dat is mijn preoccupatie, overigens niet voor niets 😉

    Like

  2. Toch hebben deze groene beestjes in het groen ook wel wat. Zoals jij ze hier hebt vastgelegd, doet het wat buitenaards aan.
    Ik heb het laatst al een keer gezegd toen we samen aan het fotograferen waren, ik weet niet waarom jij een leesbril op je tafel hebt liggen, onvoorstelbaar hoe goed je ogen zijn.

    Like

Geef een reactie

