Skywatch Friday 305

Gisterochtend trokken er heel langzaam een paar zware buien over het noorden van het land …

Yesterday morning a few showers with rain and thunder passed the northern part of the country …





Vanaf de Waddeneilanden waren verschillende zeer indrukwekkende waterhozen te zien, daarvan kun je hier een mooi overzicht zien

At the Frisian Wadden Islands were serveral very impressive waterspouts seen, you can see a nice overview here





Het zou veel te lang duren om daar te komen om er nog iets van te kunnen zien, daarom ben ik maar naar de Leijen gegaan …

It would take far too long to get there in time and be able to see anything of it, so I went to the small Lake Leijen near Drachten …





Daar waren natuurlijk geen waterhozen, maar het was mooi om vanaf de picknicktafel bij het Paviljoen te zien hoe de bui over het meer trok …

Of course there were no waterspouts here, but it was wonderful to see how the storm passed over the small lake …





En ’t was nog gezellig ook, want ik raakte er aan de praat met ’n aardige kerel met wie ik zo’n 30 jaar geleden heb gewerkt in een wijkcentrum in Drachten …

And it was fun too, because I met a guy with whom I worked in a community center in Drachten about 30 years ago …




Wil je meer Skywatchfoto’s zien? Klik dan op het logo …

Wanna see more Skywatch photos? Just click the logo ...

Skywatch Friday

Prettig weekend! … – … Enjoy your weekend!


30 gedachten over “Skywatch Friday 305

  1. Ik vraag me altijd af wat ik zou doen bij een wind- of waterhoos in de buurt. De verleiding is qua fotograferen groot om te blijven staan, maar ik denk toch dat ik het op zeker moment op een lopen zou zetten.
    Nog bedankt voor dat linkje naar het overzicht!

    Like

    • Ik heb de bui een tijdlang kunnen volgen en daarbij heb ik op twee locaties foto’s kunnen maken zonder nat te worden. Pas toen ik trek begon te krijgen en naar huis reed, moest ik door de bui heen. Dat kwam op dat moment wel goed uit, want zo konden de eerste dode vliegen en vogelpoep mooi van de nieuwe auto worden gespoeld, zonder dat ik daar iets voor hoefde te doen. 🙂

      Like

  2. Dit is een geweldige serie voor SWF. Ik werd gewoon meegezogen in de serie met de naderende bui.
    De onderste foto is mijn favoriet.
    Fijn weekend en ook de hartelijke groeten aan Aafje. 🙂

    Like

Geef een reactie

