Ze zijn zo snel …

Razendsnel zijn ze, die kleine boerenzwaluwen (Hirundo rustica). Als miniatuurstraaljagers schieten ze op zoek naar voedsel voor hun jongen door de lucht. Bij de werkschuur van Staatsbosbeheer in De Deelen heb ik onlangs een tijdlang vruchteloze pogingen ondernomen om er eentje op de foto te krijgen. Maandagmiddag had ik in de buurt van Earnewâld eindelijk het geluk, dat er binnen het bereik van mijn camera een zwaluw op een gloednieuw hek neerstreek …





Meteen nadat ik er een eerste foto van had gemaakt, probeerde ik – zo mogelijk iets meer en profil – een tweede foto van het mooie vogeltje te maken. Maar ja … zelfs in rust zijn ze razendsnel … Het gevolg was dat er op de tweede foto enkel en alleen een leeg hek te zien was …




26 gedachten over “Ze zijn zo snel …

  1. Ergens zag ik een filmpje voorbij komen met nestelende vogels in een afgesloten parkeergarage.
    Slim vlogen de vogels eerst langs de bewegingssensor om de deur te openen en met een rondje vlogen ze uiteindelijk gewoon door de openslaande deuren naar binnen.
    Snel en slim dus.
    Vogelvriendelijke groet,

    Like

  2. Heel herkenbaar. Zo heb ik een lege ijsvogeltak 😦
    Een zwaluw ben ik nog niet eens aan toe gekomen, stta wel op mijn nlijstje, maar hier in de buurt zie ik ze niet zoveel…

    Like

Geef een reactie

