Vlieg of vlinder?

Nog even een paar foto’s die ik maandagmiddag heb gemaakt in het Weinterper Skar …





Terwijl ik op het noordelijke pad wat langs de schermbloemen struinde, zag ik ineens een wonderlijk insect zitten …





Dit vreemde schepseltje lijkt het midden te houden tussen een vlieg en een vlinder …





Kijk eens naar dat kopje en dat bekje met die lange tong … dat doet toch echt aan een vlinder denken …





En dan die opvallende, doorschijnende vleugels … heel apart …





Wie weet wat voor beestje dit is mag het zeggen, want ik heb de naam niet kunnen vinden …




24 gedachten over “Vlieg of vlinder?

  1. Dan is nu de vraag is het een wesp of een vlinder … 😉
    Wat een prachtig treffen had je met deze insect.
    Met deze geweldige foto’s laat je zien dat de natuur ons altijd weer doet verwonderen.
    En dat je nu inmiddels vijftig plus dit nog niet eerder hebt vastgelegd. 🙂

    Like

  2. De afgelopen weken heb ik me menigmaal verwonderd over wat je allemaal voor je lens kreeg en hoe prachtig de foto’s die je allemaal gemaakt had. En nu weer deze vlinder. Super!

    Like

Geef een reactie

