Wulpen in de wei

Enkele minuten voordat ik maandagmiddag de tureluurs voor de lens kreeg, passeerden we een weiland waar twee wulpen op zoek waren naar voedsel …





Dat was wel ’n aangename verrassing, want wulpen met hun lange gebogen snavel en hun kenmerkende ‘waterfluitje‘ krijg ik maar zelden voor de camera …





De paar keer dat ik ze de afgelopen jaren ergens in een weiland heb gezien, waren ze meestal te ver weg om er acceptabele foto’s van te kunnen maken …





Met deze serie ben ik dan ook dik tevreden, met dank aan mijn chauffeur en gids, die me over dit smalle landweggetje voerde …   🙂




12 gedachten over “Wulpen in de wei

  1. Ik vind wel mooi dat ze bij het wegwandelen hun koppie opzij draaien zodat je mooi de kromme snavel kunt zien. Ze staan er goed scherp op en mooi dichtbij gehaald.
    Ik geniet op het ogenblik iedere avond van het fluitje van de wulpen vanuit een naburig weiland. Net vloog er eentje vlak langs onze tuin.

    Like

  2. Pas terug van enkele dagen in de Ardennen en Nederland.Ik zal mijn blogbezoeken wel inhalen maar eerst even helpen bij mijn dochter die vandaag geopereerd werd aan een afgescheurde pees in de schouder.
    Prachtige beelden van de wulpen Jan.Die heb ik zelf nog nooit voor de camera gehad in de natuur.

    Like

Geef een reactie

