‘Selfie’ met een zweefvliegje

Echt bijzondere insecten kom ik in ons tuintje niet zo gek vaak tegen. Maar onder het motto ” het hoeft niet altijd bijzonder te zijn om toch mooi te kunnen zijn”, geef ik mijn ogen tijdens elk rondje door de tuin goed de kost. En ik loop vrijwel nooit zonder mijn camera de tuin in …





Zo zag ik afgelopen zondagmiddag dit zweefvliegje aan een bloemetje van een geranium hangen. Tot mijn grote geluk was het beestje niet schrikachtig aangelegd, zodat ik behalve het bovenstaande zijaanzicht ook een mooi ondersteboven frontaal portretje kunnen maken. In zekere zin is het zelfs een selfie, want als je goed kijkt, dan zie je mij weerspiegeld in het linkeroog van de zweefvlieg …




16 gedachten over “‘Selfie’ met een zweefvliegje

  1. Gelukkig hoef je schoonheid niet altijd in het bijzondere te zoeken en zo kan een achtertuin al genoeg zijn. Ik vind het een hele bijzondere foto met jouw weerschijn in het facetoog.

    Like

Geef een reactie

