Groentje op een boterbloem

Op Bevrijdingsdag liet ik hier een paar foto’s zien van een zijwindgevoelig groentje, dat bijna van het blad waaide waar het beestje op zat. Dinsdagmiddag zag ik in het Weinterper Skar een groentje op een boterbloem zitten …





De boterbloemen zwiepten op hun lange stengels af en toe behoorlijk heen en weer in de wind. Ook nu leek het groentje weer te worden weggeblazen, maar opnieuw wist het tere beestje zich vast te klampen en dapper stand te houden …





Gelukkig heb ik de momenten van stilte weer goed en geduldig weten te benutten, zodat ik toch weer een paar aardige foto’s kan tonen van dit kleine, maar o zo mooie vlindertje …




24 gedachten over “Groentje op een boterbloem

  1. oooh jan van alle ultieme foto’s die ik hier al gezien heb is dit wel het ultiemersterre wat ik kan bedenken:-)
    “WAUW” wat een gaaf plaatje en wat een schitterende vlinder.

    ene heel fijn weekend gewenst

    Like

Geef een reactie

