Een handtam juffertje

Ook vandaag klatert de regen weer veelvuldig gestaag tegen de ramen, daarom neem ik jullie nog maar even mee terug naar dat zonnige bankje aan de zuidkant van het Weinterper Skar op Bevrijdingsdag. Nadat ik een paar foto’s van het vuurjuffertje had gemaakt op de rugleuning en op de zitting van het bankje, had het juffertje zoveel vertrouwen in me gekregen, dat ze na enige tijd op mijn hand neerstreek …





In eerste instantie ging ze op mijn rechterhand zitten. Omdat dat niet handig was voor het hanteren van mijn camera, heb ik het beestje met zachte dwang weten over ta halen om over te stappen op de wijsvinger van mijn linkerhand. Dat leverde vervolgens deze twee foto’s op …




18 gedachten over “Een handtam juffertje

  1. Ondanks dat ze op je linkerhand is gaan zitten, vind ik het nog knap hoe je deze foto’s hebt weten te maken. De supermacro lens is niet de lichtste. En dan toch zulke scherpe foto’s maken. Petje af!

    Like

  2. Haha wat grappig zo’n vriendje in de natuur. Dat heb je maar knap vastgelegd met één hand.
    Ik ben wel links- en rechtshandig maar met een ontspanknop aan de rechterkant schiet dat ook niet op.
    Vandaag is een echte binnendag. Fijne zondag verder.

    Like

  3. Dat was een bijzondere beleving, hem op je vinger te kunnen fotograferen. Die kleuren, zo mooi en die ogen, daar blijf ik me over verbazen.
    En bij die “tandjes” moet ik denken aan zo’n Theo en Thea-bitje 😉

    Like

Geef een reactie

