Vuurjuffer op een bankje

Terwijl ik maandagmiddag halverwege mijn fotokuier aan de zuidkant van het Weinterper Skar even op een bankje zat, streek er naast me een vuurjuffertje op de rugleuning van het bankje neer …





Nadat ik twee foto’s van het beestje had gemaakt, probeerde ik nog een supermacro te maken van een van zijn facetogen. Dat werd het beestje blijkbaar wat te gortig, want toen vloog hij op …





Al snel keerde het juffertje weer terug. Ditmaal nestelde hij zich lekker naast me op het zitgedeelte van het bankje, zodat we oog in oog zaten. De foto’s die dat opleverde volgen één dezer dagen.

24 gedachten over “Vuurjuffer op een bankje

  1. Iedere keer weer als ik een macro zie van een juffer of een libel verbaas ik me er over hoe ze anatomisch gevormd zijn. Zo kunstig. En in dit geval zo kleurig. Prachtige foto’s!

    Like

Geef een reactie

