Gezoem bij de brem

Behalve dat ik vorige week veelvuldig in het Weinterper Skar heb rondgestruind, heb ik voor het eerst sinds lange tijd ook weer eens een kuier gemaakt bij de Merskenheide …





Ik had gehoopt daar grijze zandbijen aan te treffen, maar dat viel tegen. Dat gemis werd echter helemaal goedgemaakt door de fleurig bloeiende brem …





Daar moest ik mijn camera natuurlijk wel even op loslaten …





Het geluk was weer met mij, want al snel ging er een hommel of een bij met veel gezoem van bloem naar bloem …




17 gedachten over “Gezoem bij de brem

  1. Prachtige foto’s Jan, de zandbijen die jij graag op de foto wilt zijn wel te vinden bij de Liemdyk, richting helofietenveld. Je kunt het doodlopende weggetje met de auto inrijden tot waar het zandpad begint en daar zitten de grijze zandbijen ook.

    Like

Geef een reactie

