Video: voorjaar in ’t schar

Nadat ik me woensdag en donderdag in het Weinterper Skar voornamelijk had bezig gehouden met macrofotografie, werd het tijd om het op vrijdag eens anders aan te pakken, want het macrowerk vergt veel van mijn bovenbenen. Daarom heb ik er vrijdag voor gekozen om maar eens wat video-opnamen te maken in het schar. Met de camera op het statief kon ik het werk goeddeels zittend af.

Vervolgens ben ik er thuis eens goed voor gaan zitten om de landschappelijke beelden, gelardeerd met een kikkerconcert, enige dartelende vlinders en een gemoedelijk grazende ree tot een 20 minuten durend filmpje aaneen te smeden. Je moet er even voor gaan zitten, maar dan heb je ook wat: “Maityd yn it Weinterper Skar” oftewel “Voorjaar in het Wijnjeterperschar” …




16 gedachten over “Video: voorjaar in ’t schar

  1. Een heel mooie impressie van dat prachtige stukje natuur. Terwijl de auto’s voorbijrazen, weten velen niet waarlangs ze razen. Gelukkig maar, anders zou het er veel te druk worden. Een plekje om tot rust te komen.
    Geweldig dat je ook een ree zolang kon filmen!

    Like

Geef een reactie

