Pinksterbloemen en oranjetipjes

Pinksterbloemen zo ver het oog reikt in het Weinterper Skar …





In de verte als een witte wollige deken, van dichtbij lila tot roze kleurige bloemblaadjes met een fijne paarse tekening …





En waar pinksterbloemen zijn. daar zijn oranjetipjes. Voor mijn gevoel laten ze zich dit jaar meer dan ooit zien in het Weinterper Skar …





Al dagenlang heb ik geprobeerd om er eentje mooi op de gevoelige plaat vast te leggen. Vanmorgen lukte het eindelijk, en met het onderstaande resultaat ben ik best tevreden …




29 gedachten over “Pinksterbloemen en oranjetipjes

  1. De oranje tipjes, die ik hier op dit blog heb leren kennen zou het heel goed doen in onze omgeving. Hij leeft hier echter niet…… Dus wil ik er veel aan doen om hem ook hier heen te halen, ze zijn echt heel leuk! En als ik dit soort foto’s zie wil ik ook een macro lens….! wat wordt ik opeens hebberig hè?

    Like

  2. Nou, daar zou ik ook tevreden mee zijn … Ik heb er nog nooit eentje met open vleugels kunnen schieten. Maar die eerste foto vind ik ook heel mooi. Zo’n uitgestrekt veld met de witte deken. Ik geloof niet dat ik al eens zo veel pinksterbloemen bij elkaar gezien heb.
    Prachtige serie.

    Like

  3. De deken met pinksterbloemen is prachtig.
    Je geduld werd dus beloond en dan ook meteen met een mooie voltreffer. Scherp waar die scherp moet zijn. Mooi in balans in de foto.
    Hierboven lees ik dat het naar meer smaakt. Mooier dan deze onderste foto kan bijna niet toch?

    Like

  4. Zo ongelooflijk mooi, Jan, die weiden met pinksterbloemen. Gelukkig zijn ze er hier in Friesland nog volop. En het schitterend gefotografeerde oranjetipje: hopelijk komt hij/zij op mijn look zonder look af…

    Like

Geef een reactie

