Drukte bij het insectenhotel



Het lege pindakaaspotje hangt er al enige tijd nutteloos bij, maar bij het insectenhotel is het af en toe een drukte van belang …





Regelmatig meldt zich een nieuwe gast om in te checken …





Maar er zijn ook gasten die – al dan niet tijdelijk – uitchecken …





En zo af en toe meldt zich een vreemde en minder geliefde gast …




21 gedachten over “Drukte bij het insectenhotel

  1. Ik heb met eigen ogen gezien hoe klein de gaatjes zijn, je hebt er wel prachtige superscherpe macro’s van gemaakt.
    Ik vind het wel jammer dat er direct weer sprake is van vandalisme aan de deurkozijnen. 😉

    Like

  2. Hartstikke leuk dat de gasten het hotel hebben gevonden. Ik wilde ook wel zo’n hotel. Maar er is hier iemand in huis die dat niet ziet zitten. Die denkt dat je meteen een heel bijenvolk in je tuin hebt. Of een enorme zwerm met muggen. Maar, het laatste woord is er nog niet over gesproken.

    Like

    • Er zijn nectar verzamelende insecten die leven als volk rondom een koningin. Daar zijn werkers en soldaten bij betrokken.

      Er zijn ook alleenlevende nectarverzamelaars. Deze levende een beetje als de mensen op het platteland, teruggetrokken en meer op zich zelf.

      Muggen leggen hun eieren in stilstaand water. In droge omgevingen zijn nauwelijks muggen. Een vrouwelijke mug komt nooit op bijen en/of hommels af, maar wel op mens en dier.

      Honingzoete groet,

      Like

  3. Met bamboestokjes in een plastic emmertje ben ik al een tijdje aan het rommelen. Omdat de stokjes er steeds uitvallen of door de buurtkatten of andere dieren er steeds uitvallen werkt het nog niet,

    Maar ik ben aan het zoeken naar de beste plek om mijn eigen bijenhotel op te hangen en/of weg te zetten.

    Met twee potten gevuld met zand probeer ik de bijen en hommels ook een plek te geven om een kraamkamer in te richten.

    Het gezoem en gebrom hoor ik nu al weer even. We hebben een vroeg voorjaar gehad

    Vriendelijke groet,

    Like

Geef een reactie

