Familiereünie

Hoe verdrietig de aanleiding vaak ook is, naar mate de jaren verstrijken gaan begrafenissen en crematies steeds meer de rol van familiereünies vervullen …





Dat was ook gisteren na afloop van de indrukwekkende afscheidsdienst voor nicht Corrie weer het geval …





Het was goed om diverse familieleden weer even te zien en wat bij te praten met deze en gene …





Of deze zwanen in de Vlierboschsloot bij Warniahuizen ook op een familiereünie waren, weet ik niet, maar het had er zeker alle schijn van …




18 gedachten over “Familiereünie

  1. Mijn deelneming Jan ,afscheid nemen doet altijd pijn .Dat begrafenissen steeds meer reünies worden is eigenlijk spijtig..
    Mensen zouden af en toe eens een bijeenkomst moeten plannen onder gezelligere omstandigheden. maar de voornemens zijn er wel maar worden zelden uitgevoerd
    .Mooie foto’s van de zwanen. Wat een massa bij elkaar Jan.

    Like

  2. Ik probeer daar zoveel mogelijk weg te blijven, zeker bij verre neven en nichten die inmiddels over het hele land verspreid zijn. Alleen soms ontkom ik er niet aan als het toevallig een neef of nicht is waar ik regelmatig contact mee heb.

    Like

  3. toch haat ik die gesprekken van veel ouderen die enkel nog maar over doden en doodgaan praten. ze krijgen vaak ook klein/achterkleinkinderen maar die vind men schijnbaar minder belangrijk.

    witte zwanen associeer ik eigenlijk niet met begrafenissen. Je foto zijn mooi Jan, en eigenlijk zie ik zelden zoveel zwanen bijeen

    Like

  4. Zo gaat het in het leven Jan.
    Misschien een keer een reünie organiseren zonder begrafenis en/of crematie? Kan nog gezelliger zijn.
    Je hebt deze foto’s er wel heel mooi treffend bijgepakt.

    Like

  5. Mijn deelneming nog met het overlijden van je nicht.
    Dat was de reden dat mijn familie van moeders kant een familiebijeenkomst heeft georganiseerd. We wilden elkaar wel eens zien onder leukere omstandigheden. Was heel gezellig.
    Van mijn vader leeft nog een zuster. Haar verjaardag vieren we in haar (en dat van mijn vader) geboortehuis. Als zij er straks niet meer is, dan ben ik benieuwd of we ieder jaar met alle neven en nichten bij elkaar zullen blijven komen.
    Zijn dit (jonge) zwanen die nog geen partner hebben en daarom gezellig bij elkaar blijven? Mooi koppeltje zo bij elkaar.

    Like

  6. begrafenissen zijn verdrietig jan, maar daar zien mensen elkaar vaak weer hé.
    dat is ook wel het mooie ervan, behalve wanneer je erg verdrietig bent om de overledene, en mensen hebben het dan druk en zijn lacherig op de koffietafel, dan kun je wel eens balen als familielid, maar het is ook de ontlading van de spanning denk ik,
    je zwanen zijn hemels, man , je was in het zwanen paradijs.
    “supermooi “jan

    Like

Geef een reactie

