Tijmen bij de Leijen

De laatste halte van onze rondrit was bij de vogelkijkhut die in de volksmond bekend staat als het prieeltje aan de westelijke oever van de Leijen bij Doktersheide





Voor mij werd het na onze voorgaande avonturen bij Earnewâld al een hele wandeling, maar Tijmen ging huppelend over het steigerpad …





Omdat hij op palen in het water staat en er geen ramen met luikjes in zitten zoals in ander vogelkijkhutten, vond Tijmen vond het maar een rare vogelhut. Bovendien was de reling rond het uitkijkplateau zo hoog, dat Tijmen er alleen op zijn tenen staand overheen kon kijken …





Daar had Tijmen echter al snel wat op gevonden, terwijl ik op één van de bankjes onder het dak ging zitten, nestelde Tijmen zich lekker op de steiger, zodat hij vrij zicht had over het meertje …





En zo hadden we allebei een prima plekje om wat van het uitzicht te genieten, terwijl we genoten van de laatste versnaperingen die ik voor ons had meegenomen …





Het was het einde van een prachtige middag, waar we allebei nog wel eens aan terug zullen denken. En het zal ook vast niet ons laatste uitstapje in de natuur geweest zijn …




16 gedachten over “Tijmen bij de Leijen

  1. leuke foto’s en verslag Jan, leuk dat Tijmen ook al zo van de natuur kan genieten

    RE: Ik zou je zevende foto wel vanuit een iets hoger standpunt willen zien.
    Ik geloof niet dat ik die met een hoger standpunt heb Jan, maar zal het eens nakijken.

    Like

Geef een reactie

