Brand in het rietland

Terug bij de auto ontdekte Tijmen zaterdagmiddag in de verte brand in het rietland: “Kijk pake, daar is een beetje brand … waarom is dat?”





Hoewel de voorgaande fotokuier al flink voelbaar was in mijn bovenbenen, stelde ik Tijmen voor om dat vuurtje maar eens van dichtbij te bekijken …





Terwijl we die kant op liepen, begon ik alvast te vertellen wat die rietsnijder aan het doen was met het riet en het vuurtje …





Nu kwam de kennis die ik in 2010-2011 had opgedaan bij het maken van de film “Werk in het Weerribbenriet” goed van pas …   🙂





Terwijl de rietsnijder de ruigte uit het riet kamde, stond Tijmen aandachtig te luisteren naar mijn uitleg …





Ook het krachtig samenbinden van het riet tot een groot bos kon Tijmen nog wel boeien, maar daarna was het gedaan …





Zoals het een echte jongen betaamt, ging Tijmens aandacht al snel weer uit naar het vuurtje, daar moest natuurlijk nog wel even een close-up van worden gemaakt …





Daarna was het tijd om afscheid te nemen van de rietsnijder en terug te gaan naar de auto …




18 gedachten over “Brand in het rietland

  1. Mooie reportage en Tijmen is heel leergierig en dit is het beste onderwijs zelf vaststellen. Heel even moest ik denken aan mijn opa. Ik was de oudste van vijf en men had het dus te druk om me aandacht te geven. Maar tot mijn negende jaar want toen overleed mijn opa, nam hij me mee de natuur in .Daar is mijn liefde voor de natuur onstaan en nu 60 jaar later is die nooit verdwenen.
    Zo zal Tijmen heel zijn leven een onverbreekbare band met je hebben

    Like

  2. zoiets krijg je bij ons niet te zien Jan..

    er staat bij ons hier en daar wat riet natuurlijk, maar bij mijn weten wordt het niet om commerciële redenen geoogst..

    leuke uitstap met Tijmen is het geworden

    groeten

    Like

  3. Ja wat is er leuker dan een legaal fikkie voor een jongen. Tijmen zal daar geen uitzondering op zijn ;-). Ook nog leerzaam maar dat komt vast en zeker goed met de uitleg. Maar fikkie stoken in dat ruige land is toch helemaal geweldig.

    Like

  4. Wat leuk om zo met opa op stap te zien, erg leerzaam ook.Niet alleen de natuur maar ook het fotograferen word hem al jong bij gebracht.
    Dit soort momenten zal hij zich zeker ook blijvend herinneren. Mooie knul, fotogeniek !

    Like

Geef een reactie

