Jagers in de tuin

Van bladluizen lijken we voorlopig geen last te zullen hebben in ons tuintje, want toen ik er vanmiddag even een rondje maakte, ontdekte ik zeker 15 tot 20 lieveheersbeestjes. Die zullen wel raad weten met luizengespuis …





Het viel nog lang niet mee om de lieveheersbeestjes scherp op de foto te krijgen, want ze zaten zoals zo vaak op lastige plaatsen, waar ik ze alleen met enig kunst- en vliegwerk kon benaderen. Echt 100% scherp waren de meeste foto’s dan ook nog niet, maar met deze drie ben ik wel tevreden op deze zomerse voorjaarsdag …





Ook na deze eerste generatie zullen de bladluizen zich nog allerminst zeker kunnen wanen in ons tuintje, want er wordt door de kleine oranje jagertjes hard gewerkt aan het nageslacht …




23 gedachten over “Jagers in de tuin

  1. Het zijn idd geen makkelijke beestjes om te fotograferen. Zelf ondervind ik dit ook steeds. Vooral het perfect scherpstellen op de oogjes is en blijft moeilijk. Deze foto’s kunnen er zeker mee door. Mooi reeksje Jan.

    Like

  2. Mooie macro foto’s weer Jan. Zo’n macrolens is toch wel heel bijzonder. Wat boffen we toch met het weer hè. Heerlijk dat zonnetje. Wordt deze week weer genieten. Ik ben er klaar voor.
    Fijne week!

    Like

Geef een reactie

