Kikkerdril en kralenkettingen

Vanmiddag heb ik voor het eerst dit jaar weer eens een uurtje lekker op het bankje bij de dobbe in het Weinterper Skar gezeten. Het leek wel zomer, heerlijk! Andere mensen waren er in geen velden of wegen te zien, vlinders, kikkers en padden echter des te meer. De vlinders waren me allemaal te snel af, maar een kikker die vanuit het bos onderweg was naar het water, wilde wel even poseren voor een foto …





Ook in het water was het een drukte van belang, diverse koppeltjes padden gingen geheel in elkaar op …





De paringsdaad resulteerde op verschillende plaatsen in fraaie kralenkettingen van eitjes …





Kijkend naar de hoeveelheid kikkerdril en paddeneitjes, zal het over een tijdje weer een gekwaak van jewelste zijn in het Weinterper Skar. Ik verheug me alweer op de zomeravondconcerten …




23 gedachten over “Kikkerdril en kralenkettingen

  1. Hele mooie serie. Wou dat ik eens de tijd had om gewoon een uurtje ergens te gaan zitten om zulke foto’s te maken, maar mijn tijd komt nog wel.
    Kleine kinderen worden groot en dankan ik in het weekend heerlijk alleen op pad.
    Zou ik dit doen met zoonlief erbij is alles weer gevlogen 😀

    Like

  2. Fijn dat je er weer eens uit kon Jan! Het was een heerlijk weertje vandaag. Ben ook even buiten geweest. Prachtig die kikker en al dat gepad 🙂 in de vijver. Concerten mogen ze houden maar liefst niet te dicht bij mijn slaapkamerraam.

    Like

  3. Je ziet hier echt kettingen van eitjes in plaats van een berg dril. Zo heb ik het nog nooit gezien, zo vers. Mooi dat je dat moment precies kon pakken. Het gekwaak van kikkers is wel leuker dan van padden … Ik vind het ook gezellig, maar sommige buren ….. houden er minder van haha.

    Like

  4. Fijn dat je weer naar je bankje kon. En dat wij daarom deze prachtige foto’s kunnen zien. Het lijkt me fantastisch om op een zwoele avond daar op dat bankje te zitten en te luisteren naar het concert.

    Like

Geef een reactie

