In wankel evenwicht

Leven met MS is bij voortduring leven in en met een wankel evenwicht, dat is de afgelopen week wel weer gebleken. Hoewel we de hele winter al te maken hebben gehad met relatief hoge temperaturen, hebben de nog wat hogere temperaturen waar we sinds vorig weekend in zitten de wankele balans in mijn lijf en leden weer flink verstoord. Als gevolg daarvan ben ik alweer een week zo ongelooflijk moe, daar kun je je als gezond mens geen voorstelling van maken. Tja, en dan moet je kiezen of delen …





In de afgelopen jaren heb ik er eigenlijk altijd voor gekozen om in zo’n periode maar te delen: even kort de natuur in en vervolgens een stukje tekst en één of meer foto’s op mijn weblog publiceren. Dat lukte me de afgelopen week absoluut niet, omdat ik bij thuiskomst geen fut meer had om wat dan ook maar te doen. Daarom heb ik er maar voor gekozen om zoveel mogelijk buitenlucht en zonlicht op te doen en me eens even niet druk te maken om mijn weblog en al evenmin om dat van anderen …





Met dank aan diegenen die de afgelopen dagen hun zorg en/of verwondering hebben uitgesproken over het uitblijven van nieuwe bijdragen op mijn weblog (vooral de reacties van mijn familieleden waren weer hartverwarmend), heb ik me voorgenomen om de balans de komende dagen geleidelijk weer enigszins te herstellen. Kortom: ik zal trachten mijn weblog weer dagelijks van nieuwe inhoud te voorzien, en her en der weer wat bij te lezen …





Met de aanblik van deze balancerende ooievaar, die na de huisuitzetting op 20 februari moedig stand houdt op een van de getopte lichtmasten op de gaswinningslocatie bij Earnewâld, wens ik jullie allen een goed weekend!

21 gedachten over “In wankel evenwicht

  1. De foto’s zijn weer geweldig.
    Hopelijk gaat het met jou ook weer beter.
    Balancerend op die paal voelt een ooievaar zich misschien in zijn element?
    Ik wens jou nog veel dagelijkse tochtjes in de mooie natuur bij jou gewoon met je beide benen buiten op de grond.
    En als het even kan een lekkere tussenstop op jouw favoriete bank.

    Vriendelijke groet,

    Like

  2. Ha blij dat je terug bent Jan. Ik dacht dat het misschien Krokus was in NL en jullie een weekje weg waren met de kleinkinderen. Dat hoopte ik althans, dan moest ik niet denken dat het minder ging met jou. Als het niet lukt, lukt het niet en moet je het beste voor jezelf kiezen. Fijn om weer te mogen genieten van je mooie ooievaars!

    Like

  3. Het is een vervelende ziekte en dan druk ik het nog zachtjes uit. Zo zittend op de stoel, je verhaal vertellend ziet het er allemaal goed uit, dat was de conclusie van onze dochter na gisteravond. Maar wat voor gevolgen een intensief uur praten heeft dat laat zich voor de kenner duidelijk zien.
    Ik hoop van harte dat je de komende dagen het evenwicht weer wat kunt ervaren.

    Like

  4. Ik vermoedde het al wel, Jan. Wat je weblog betreft zou ik zeggen: je doet het toch voor de lol, het moet geen drukkende last of verplichting worden. En dat geldt al helemaal voor het bezoeken of becommentariëren van de weblogs van anderen: alleen doen als het kan en als je er zin in hebt.
    Heel veel sterkte, en ik hoop dat het spoedig weer wat beter mag gaan.

    Like

  5. Ik had al zo’n vermoeden Jan. Vervelend voor jou en ook voor je naaste omgeving. Gelukkig heb je nog wel kunnen genieten van het mooie weer. Dat is uiteindelijk belangrijker dan een weblog. Zorg eerst maar voor de goede balans .
    Ik zelf had ook wat te veel hooi op m’n vork genomen en doe het ook even rustig aan.
    Sterkte.

    Like

  6. Tja……het is stevig balen maar wijs dat je gewoon naar je lichaam luistert en je niet druk maakt om je blog. Je doet het voor je plezier Jan en van je familie moet je niet hebben.
    Je ooievaar staat er wel heel strak op zeg! Een hele fraaie plaat.
    Wel fijn om je weer te zien maar…het is geen moeten.

    Like

  7. Bijzonder jammer dat het heerlijke weer jou weer de nodige problemen opleverde. Denk aan jezelf. Je blog is een uitlaatklep, maar als de gezondheid niet toelaat dat je publiceert, dan zal niemand je dat kwalijk nemen. Toch hoop ik voor jou dat je het bloggen weer kunt oppakken, voor de broodnodige afleiding. Doe rustig aan!

    Like

  8. Ik vermoedde dat je even rusten moest. .Blij je weer terug te horen en je lichaam zal je wel duidelijk maken wat je te doen staat. Prettig is anders Jan
    Neem je de nodige rustpauzes en hopelijk voel je u volgende week weer sterk genoeg om dingen te doen. Veel sterkte. Prachtige foto’s van de ooievaars.

    Like

  9. Gelukkig ben je er al weer. Ik maakte me al wat zorgen.
    Maar Jan, bloggen is geen werk, en je doet het op geleide van wat je aankan. Daar zal iedereen begrip voor hebben.
    En die ooievaars van de foto: het zijn hier onversaagde doorzetters, net als jijzelf, Jan. Hopelijk voel je je geleidelijk aan weer beter.
    Hartelijke groet, Zem.

    Like

  10. Mooie serie van deze ooievaar Jan
    En er zijn belangrijker dingen in het leven dan een weblog, je gezondheid gaat voor,
    dus als het even niet gaat, gewoon plaats rust en aan jezelf denken.
    Sterkte en hopelijk gaat weer wat beter.

    Like

Geef een reactie

