Kleine vos op klein hoefblad

Dankzij de zachte winter en het mooie voorjaarsweer van de afgelopen week komt de natuur in alle opzichten razendsnel tot leven, het is dan ook niet vreemd dat ik dinsdag de eerste vlinder al heb zien fladderen …





Dat eerste exemplaar wist nog aan mijn lens te ontsnappen, nog voordat ik mijn camera ook maar op hem kon richten, was het beestje alweer gevlogen en verdween hij uit beeld …





Gistermiddag trof ik aan het eind van een fotokuiertje in De Deelen een kleine vos aan die wel even voor me wilde poseren op het klein hoefblad. Ik was te moe om met de macrolens bij hem neer te knielen, maar met deze foto’s van de eerste tweede vlinder van het jaar ben ik ook wel tevreden …




26 gedachten over “Kleine vos op klein hoefblad

  1. Toen ik dat tiental zag vliegen, had ik alleen de compactcamera bij me. Tegen de tijd dat ik weet met de grote op stap kan, zulten ze vast nog wel rondfladderen. Het zien geeft helemaal een voorjaarsgevoel.

    Like

  2. Kleurrijke combinatie. Dat is tenminste te zien. De serie is prima gelukt.
    Ik fotografeerde gisteren een citroenvlinder met gesloten vleugels op een klimop. Het is dat ik de vlinder zag landen anders zou je deze nooit vinden.

    Like

Geef een reactie

