Buizerd op een bordje

Het was een grijze dag, en af en toe viel er wat hele lichte motregen. Terwijl ik in een bedaard tempo over de Tjongervallei reed, zag ik hem vanuit de verte al zitten. Nadat ik de auto rustig had laten uitrollen en de ruitenwissers nog eens over de voorruit had laten glijden, richtte ik mijn camera op de buizerd …





Vlak nadat ik een eerste foto van hem had gemaakt, begon hij zijn verenkleed te poetsen. Dit leek hèt moment om de auto een klein stukje naar voren te laten rollen, terwijl ik het stuur zó draaide dat ik nog één of meer foto’s kon maken door het geopende zijraam …





Daar bleek de buizerd echter niet van gediend te zijn. Vrijwel meteen sloeg hij zijn vleugels uit, waarna hij het straatnaambordje “Tjongervallei” en mij achter zich liet …

18 gedachten over “Buizerd op een bordje

  1. Amai mooie en scherpe foto Jan van deze wonderlijk mooie vogel. Ik ben gewapend met mijn nieuwe kodak (Panasonic Lumix DMC-FZ72) reeds verchillende keren op fotojacht geweest maar het is mij tot op heden nog niet gelukt een roofvogel zo mooi en scherp op de foto te zetten. 😦
    Ben benieuwd naar je werkwijze hoe jij het toch reeds meermaals voor elkaar kreeg.

    Like

    • Zodra ik ergens onderweg een buizerd zie zitten, probeer ik de auto op ruime afstand van de vogel tot stilstand te brengen. Zodra de auto stil staat, begin ik te fotograferen, en zo mogelijk probeer ik wat dichterbij te komen. Dat laatste lukt helaas niet altijd, maar in dit geval was ik toch niet ontevreden.

      Like

Geef een reactie

