Vervangende huisvesting

Afgelopen vrijdag – ruim een week nadat de grote ooievaarsnesten van de gaswinningslocatie werden verwijderd – heb ik weer even een kijkje genomen in het Wikelslân aan de noordkant van Earnewâld …





Een ooievaarskoppel had het fundament van één van de nieuwe boomnesten in de boomsingel rond de gaswinningslocatie gevonden. Er moet nog heel wat gebeuren voordat hier eieren gelegd kunnen worden, maar het is nog vroeg in het jaar, dus dat moet kunnen …





Ook een nestpaal bij één van de nieuw uitgegraven petgaten had intussen een paar bewoners gekregen …





Ook hier wacht nog heel wat werk voordat er sprake is van een veilig nest …





Wat verder naar het noordoosten stond een ooievaar in één van de oudere boomnesten …





Omdat je op de paden op verschillende plaatsen tot je enkels in de modder zakt, heb ik me hier even moeten behelpen met de zoomfunctie van mijn camera. Hopelijk krijgen we nu eens een droge periode, zodat ik daar binnenkort eens een kijkje kan nemen …





Zoals het nu lijkt, komt het wel goed met de ooievaars bij Earnewâld, maar ik blijf het de komende tijd in de gaten houden.

19 gedachten over “Vervangende huisvesting

  1. De tweede foto doet me denken aan het huis van onze dochter dat we momenteel aan het opknappen zijn. Nou ja…we……ik sta er ongeveer net zo bij als deze ooievaars. Hulpeloos. Er gloort dus toch nog hoop voor de ooievaars. Wie weet leggen ze nog eieren.

    Like

  2. mooi dat deze ooievaars alweer hun stekje hebben gevonden. Blijf het wel een merkwaardig gezicht vinden trouwens zo’n paal in de open vlakte. Je zou toch liever kiezen voor een beschutter plekje tussen de bomen…..(zeg ik, die haar huis midden in een open polder neer zet 😉 )

    Like

  3. Gelukkig herpakken de dieren zich. Wel spijtig dat hun vorige werk zo vernield werd en ze terug van nul moeten beginnen. Maar het komt in orde. Gelukkig zijn ze er vroeg bij.
    Mooie foto’s Jan ondanks de beperkingen door de natte ondergrond

    Like

Geef een reactie

