Op, in en aan het water

Een woerd koesterde zich in het laatste fletse zonlicht, toen ik vanmiddag aan een fotokuiertje in De Deelen begon …





Bij het bruggetje over het eerste petgat prikte de zon nog een moment door de bewolking, waardoor de berken nog even fraai werden uitgelicht …





Een wortelstok van de gele plomp dobberde stilletjes in het water …





Terwijl ik even later op ‘de hoofdbrug’ stond, naderde er een bootje. Ik herkende Sovonmedewerker Romke Kleefstra, die al bellend vriendelijk groette …





Jammer, hij ging de verkeerde kant op, anders had ik wel een lift willen hebben over de petgaten in dit prachtige gebied …





Bij het zien van Romke Kleefstra moest ik even terugdenken aan de opnamen die ik in maart 2009 heb gemaakt van een multimediaoptreden in schouwburg de Lawei met beelden van Johan van Aken en muziek van o.a. Romke Kleefstra: “Silent Signs Live”.

18 gedachten over “Op, in en aan het water

  1. Prachtig die berken in het late zonnetje. Mooi die de zwemmer vermomd als plompstronk 😉
    Het is nog wel behoorlijk fris op het water maar als zo’n uitnodiging komt is die eigenlijk niet af te slaan. Wie weet de volgende ontmoeting 🙂

    Like

  2. Weet jij wel zeker dat het hier een wortelstok betreft ? Heb jij niet toevallig de eerste geelvelwaterslang die zich in Nederland gevestigd heeft gefotografeerd.
    Volgens mij wel.
    Het kan niet missen.
    Ja hoor…dat is er eentje.
    Bel de dierenbescherming of zoiets.

    Ja zo.n tochtje in een bootje zou fijn geweest zijn!
    Een fijne serie weer Jan.

    Like

Geef een reactie

