Een zieke specht

Donderdagmiddag heb ik met mijn fotomaatje en kuier gemaakt op de oever van het Gieterse Meer in de Kop van Overijssel …





“Ssst … kijk daar eens,” zei ik op een bepaald moment tegen Jetske, terwijl ik naar een boom stukje verderop wees …





Daar zat op ooghoogte een grote bonte specht doodstil tegen een boom gekleefd …





Stapje voor stapje kwamen we dichterbij, tussendoor regelmatig even een foto makend van het beestje dat met wijd opengesperde snavel bleef zitten waar hij zat …





Nadat ik van de zijkant nog een foto had gemaakt, begon hij ineens spiraalsgewijs omhoog te klimmen, zoals spechten dat zo vaak plegen te doen …





Ik ben benieuwd of het beestje het overleeft, want hij zag er alles behalve gezond uit …

24 gedachten over “Een zieke specht

Geef een reactie

