De eerste bossen riet

Na een eindeloos lijkende week met alleen maar grijs en troosteloos weer, hadden we vandaag eindelijk weer een paar uurtjes zon. Onderweg naar Earnewâld had ik zelfs de zonnebril nog even nodig. Lang duurde dat overigens niet, toen ik bij het rietland aan de Bolderen was aangekomen, begon de lucht alweer in rap te tempo te betrekken …





Afijn, ik heb toch een paar foto’s gemaakt van de eerste bossen pas gemaaid riet, die door de rietsnijders zijn verzameld. De rietsnijders zelf waren actief op een plek waar ik niet bij kon komen. Aan het fijne laagje sneeuw op de rietbossen is mooi te zien, dat het hier echt even winter was …





Voorlopig is het weer even gedaan met het winterweer, maar dat wil nog niet zeggen dat we er helemaal vanaf zijn …

16 gedachten over “De eerste bossen riet

  1. De sneeuw geeft net even iets extra’s aan de foto’s Jan.
    Toch wel fijn weer even de zon te zien. Ik knap daar altijd helemaal van op 🙂
    Wie weet wat nog komen gaat. IJzel mag echter wel wegblijven.

    Like

  2. Mooi die foto’s. Dat zijn toch zaken die ik hier nergens tegen kom. Ik ben dan ook blij dat ik af en toe nog eens naar je CD kan kijken en me er een voorstelling van kan maken hoe het daar ook vroeger toeging.

    Like

  3. Grappig hoe het contrast met de sneeuw alle kleuren verdiept, ineens lijkt het riet veel geler. Zelfs berkenbast leek geel merkte ik.
    Ik zag net dat we deze week nog wel wat zon mogen verwachten, even niet zo grijs dus, lekker!

    Like

  4. Van de rietsnijders hoeft het echt niet te sneeuwen, maar ik vind een “vleugje” sneeuw op het riet wel een mooi gezicht.
    Vandaag wandelde ik bij Wanneperveen met de wandelschoenen aan maar na al die nattigheid kun je beter met de laarzen aan op pad gaan. Was dat ook de reden dat je de rietsnijders niet kon bereiken?
    Gisteren en vandaag een route verkend die ook voor jou te doen is. Ik ga dus altijd met een kritische blik op stap, kijken of het wat is voor mijn fotomaatje.

    Like

Geef een reactie

