Broertje dood

Ik heb een broertje dood aan die deprimerende blauwe maandag





Nee, doe mij dan maar een blauw uurtje, waarbij de lucht en de omgeving vlak voor zonsopkomst of net na zonsondergang onder bepaalde omstandigheden een betoverende blauwe kleur aannemen …






Mooier dan op 1 december 2009 bij het Nannewiid, een meertje onder de rook van Heerenveen, heb ik het nog niet weer gezien …




23 gedachten over “Broertje dood

  1. Voor mij maakt het niet veel verschil welke dag het is. Blauwe maandag zegt me dan ook niets.
    Jouw blauwe uurtje is spreekt veel meer tot de verbeelding. Schitterend. Geweldige kleur blauw en prachtige spiegelingen! Dat is puur genieten.

    Like

  2. wat een ongelofelijk zinneloos en hersenloos gezeik vandaag in de media over een blauwe maandag …….. mag ik even een teiltje ? 😦

    Dan liever de foto’s. Vooral foto 2 en 3 zijn prachtig. Werkelijk glashelder/scherp en een fenomenale spiegeling

    Like

  3. ach dat gezeur over het weer en alle andere zaken waar een mens (gelukkig) geen invloed op heeft.
    Geniet er maar van, ook grijs en grauw kan mooi zijn als je het maar wilt zien.
    En ik geeft grif toe ook ik bezondig me soms aan klagen.
    Maar als ik je foto’s zie wordt ik helemaal vrolijk want die tijd komt weer, alleen weten we nog niet precies wanneer en dat maakt het ook weer spannend.

    Like

  4. Blauw halfuurtje bij deze weerspiegeling dat is in het kwadraat genieten en daar heb ik geen wiskundige formule van Arnall voor nodig.
    Ik weet na al die jaren inmiddels dat ook een blauwe maandag, blauwe dinsdag, blauwe woensdag oftewel de donkere dagen na kerstdag niet je favoriete periode is.

    Like

Geef een reactie

