Valse start

De winter en ik hebben momenteel één ding gemeen, we hebben dit jaar allebei een valse start gemaakt.

De winter van 2013-2014 heeft in ons tuintje sinds 1 december slechts drie maal een nacht met lichte vorst opgeleverd met een laagste temperatuur van -1,9 ºC, en we hebben nog geen vlokje sneeuw gezien. Op de rand van de vijver staat momenteel zelfs een campanula vrolijk te bloeien alsof het eind mei, begin juni is …





Hoe anders was dat in de winter van 2012-2013. Toen kleurde de eerst sneeuw ons tuintje al op 5 december wit en kon ik van 1 december 2012 tot 19 januari 2013 al 23 vorstdagen noteren. Wat was het een feest om half januari talloze schaatsliefhebbers in actie te zien op de ijsvlakten van de Jan Durkspolder en de Ryptsjerksterpolder …





Het onbestemde weer van de laatste tijd, dat het midden houdt tussen herfst en voorjaar, doet mij bepaald geen goed. Sinds half december kamp ik al met die maar voortslepende vermoeidheid. Hoewel het langzaam maar zeker wel iets beter wordt, is het wachten nog op de grote doorbraak. Daarvoor heb ik toch even wat hulp van buitenaf nodig, denk ik. Het wachten is op een periode met mooi winterweer, maar die is voorlopig nog niet in zicht. Of op een avond met poollicht, maar die is ons onlangs ook weer door de neus geboord. Kortom: het blijft sukkelen …





Voeg daarbij, dat de auto sinds woensdag problemen met de remmen vertoont, dan zal duidelijk zijn, dat er ook de komende week weinig spannends op de agenda staat. De komende dagen zal ik me daarom eerst maar eens op wat achterstallige weergrafiekjes storten (denk ik).

16 gedachten over “Valse start

  1. Fijn te lezen dat het iets beter met je gaat. Hopen dat je snel het oude niveau weer terugkrijgt.
    De campanula staat er wel heel mooi te pronken in je serie.
    De sfeerbeelden van het schaatsen doen het zoals altijd prima.

    Like

  2. Hier ook bloeiende campanula en vandaag weer heerlijk zacht, ik vind het wel lekker. Ik hoop wel voor jou dat er snel verandering komt waarbij je je beter voelt, misschien wat droger weer.

    Like

  3. Winter? Wat is dat? Het is huilen met de pet op. En dat terwijl erover gesproken wordt dat er een mini ijstijd aan zit te komen omdat de zonneactiviteit wat afneemt. Hopelijk voor jou en voor vele anderen valt de winter binnenkort toch in.

    Like

Geef een reactie

