Verval in zwart-wit

Henk Jonkvorst vroeg zich gisteren bij het zien van de eerste serie over de vervallen boerderij in Ansen af, of ik niet errug nieuwsgierig was hoe het er daar binnen uitziet. “Het is natuurlijk verboden maar dat maakt mijn nieuwsgierigheid alleen maar groter. Het zou me niet verbazen als je daar binnen ook indrukwekkende foto’s kan schieten …,” aldus Henk.
Wel, daar was en ben ik zeker nieuwsgierig naar, Henk, maar sinds ik MS heb, durf ik dat soort gekkigheden niet meer aan als ik alleen op pad ben …





Ik heb er me er in dit geval dan ook toe beperkt om alleen nog wat foto’s over de hekken heen te maken …





Om de erbarmelijke staat waarin deze bouwval al zeker een jaar of 4 verkeert te benadrukken, heb ik ervoor gekozen om een deel van de foto’s om te zetten naar zwart-wit …





Het is toch doodzonde, dat wat eens een prachtige rietgedekte boerderij geweest moet zijn, nu zo staat weg te kwijnen …





Er zal vast een verhaal over een verzekering of een erfenis of iets van dien achter schuil gaan, maar jammer is het …





Zo, en dan ga ik me nu weer richten op de diverse poollichtmetertjes en -grafieken, want als alles meezit, dan hebben we vanavond wellicht weer eens kans om ook in onze contreien poollicht te zien …

23 gedachten over “Verval in zwart-wit

  1. In z/w komt het verval wel erg goed tot uitdrukking Jan. Goede keuze dus. Maar het blijft eeuwig zonde van deze boerderij. Een smet in het landschap. Ik zou ook niet naar binnen durven en zeker niet alleen 😉
    Veel succes vanavond met het poollicht. Het lijkt mij fantastisch om te zien. Helaas ik hou het ’s avonds niet zo lang vol om wakker te blijven. Laat staan op op pad te gaan met de camera :). Ik kijk dus uit naar jouw ervaringen.

    Like

  2. mooie serie Jan van dit helaas helemaal verwaarloosde boerderijtje, de zwart wit foto’s versterken de toestand nog een beetje
    Succes met het vast leggen van het pool licht, lijkt me heel er leuk.

    Zelf moet ik even rustig aan doen ivm gezondheid problemen, dus even niet actief met fotografie en bloggen

    Groeten, Bram

    Like

  3. Vergankelijkheid op een fraaie wijze gefotografeerd Jan en verder heb je er mooie omzettingen van gemaakt.

    ik was even vergeten dat je lijf niet altijd toestaat wat de geest wil Jan. In zo’n geval raad ik een klauterpartij met alle risico’s niet aan

    Like

Geef een reactie

