Wegkwijnende boerderij

Toen wij in maart 2010 voor het eerst een weekendje op landgoed ‘de Merelhof’ bij het Drentse Ruinen verbleven, kwam ik tijdens een ritje door de omgeving langs een vervallen boerderij in het nabij gelegen dorpje Ansen …





Het erf van de boerderij was afgezet met hekken, de afvalcontainers stonden buiten de hekken, schijnbaar klaar om te worden geleegd …





Toen ik op 30 december j.l. opnieuw door Ansen reed, kwam ik weer langs de gestaag verder wegkwijnende boerderij. De afvalcontainers waren intussen verdwenen …





De hekken waren verder naar voren geplaatst, zodat de boerderij nu helemaal niet meer toegankelijk is, en dat is maar goed ook, want het geheel staat intussen op instorten …





De bordjes op de hekken spraken duidelijke taal, maar toch wilde ik nog wel even wat detailopnamen maken …





Wordt vervolgd …

26 gedachten over “Wegkwijnende boerderij

  1. Het verval is helemaal duidelijk Jan

    Ben je trouwens niet errug nieuwsgierig hoe het er daarbinnen uitziet. Het is natuurlijk verboden maar dat maakt mijn nieuwsgierigheid alleen maar groter. Het zou me niet verbazen als je daarbinnen ook indrukwekkende foto’s kan schieten

    Like

  2. Van die bordjes trek ik mij nooit iets aan. Inderdaad….het heeft al wel eens een verstuikte enkel opgeleverd , dat wel maar bij het zien van zo.n bordje word ik spontaan analfabeet.
    Het onderwerp is gewoon TE mooi.

    Like

    • Kan me voorstellen dat deze foto’s je raken, ik heb dat als vreemdeling ter plekke al als ik zo’n beeldbepalende boerderij langzaam zie wegrotten. Morgen het derde deel van het drieluik over dit trieste geval. Het komt nooit meer goed, dat lijkt wel zeker. 😦

      Like

  3. Deze boerderij is destijds opgekocht door een woningstichting met de bedoeling om er woningen te bouwen. Door bezwaren van omwonenden en daarna de crisis is er tot nu toe niks van gekomen.

    Like

Geef een reactie

