2013 in beeld: augustus

Met vier dagen met een maximumtemperatuur boven de 25 graden en een tropische dag, waarop de temperatuur in ons tuintje opliep tot 32,9 ºC, begon augustus met een warme week. Daar had deze zwanenfamilie geen last van, zij dobberden lekker in relatief koel water rond …





Deze koeien hadden het geluk dat ze van een kaal en vooral zonnig weiland mochten verhuizen naar een plekje aan de andere kant van de weg, waar meer schaduw voor de dieren voor handen was …





Op 8 augustus ben ik voor het eerst sinds vele jaren weer eens een middagje naar het skûtsjesilen geweest. Zittend op de oever van het Tjeukemeer bij het Veenpoldergemaal bij Echten, heb ik genoten van de strijd tussen de oude zeilschepen …





Een kleine week later heb ik een tochtje langs een deel van de Friese IJsselmeerkust gemaakt, en ook dat werd mede dankzij de veelal fotogenieke buien die over het water trokken weer een prachtige dag …





Ik sluit de warme augustusmaand af met een fraaie close-up van een heidelibel, die ik op 21 augustus heb gemaakt in het Weinterper Skar. Let vooral even op de fijne facetogen, die op deze foto mooi te zien zijn …




10 gedachten over “2013 in beeld: augustus

  1. Mooie momenten, in beeld gebracht met evenzo mooie foto’s.

    De compactcamera met voorzetlensje doet het voor mijn gevoel vaak mooier bij macro als het heel close moet zijn dan de dure spiegelreflex met macro-objectief en ringflitser.

    De grote (vaak ongewenste) scherptediepte ten gevolge van de constructie van je toestel pakt bij opnames zoals de libel ontzettend goed uit. deze macro is een lust voor ’t oog

    Like

  2. De ooohhh’s en de aaahhh’s wisselen elkaar weer af in mijn geest. Prachtig.
    Het skûtsjesilen is een mooi evenement. Fijn dat je er dit jaar bij kon zijn. Zeker in fotografisch opzicht erg mooi.

    Like

Geef een reactie

