2013 in beeld: februari

Na twee koude winterweken konden de schaatsen weer in het vet, want eind januari viel de dooi weer in. De ijsbaan van Nij Beets lag er begin februari weer bij alsof het een zwembad was …





Aangenaam voorjaarsweer zat er voorlopig echter nog niet in, het bleef te koud voor de tijd van het jaar en er trokken regelmatig buien over de provincie …





Half februari kregen we zelfs weer een paar maal een laagje verse sneeuw. En daar moet ik dan toch altijd weer even blootsvoets doorheen, want er gaat weinig boven de aangename prikkeling die dat nadien teweegbrengt in mijn voeten … 🙂




13 gedachten over “2013 in beeld: februari

  1. Die “aangename prikkeling” doet me huiveren. Ik had vroeger een gymleraar op school die, toen we hem vroegen of we buiten in de sneeuw konden sporten, ons op blote voeten en in zaalkleding een rondje rond het voetbalveld liet hollen. Dat was niet helemaal wat ons voor ogen stond. En onze voeten werden ijsklompen.

    Like

  2. Op blote voeten! Brrrrrrr. Dat wil ik wel maar alleen als ik uit de sauna kom.
    Even dacht ik dat ik in je archief verzeild geraakt was maar nee…je blikt terug.

    De winter verloopt tot nu toe zacht. Zelfs de malusappeltjes zitten hier nog in de boom. Ze wachten op de eerste winterdag…..dan komen de kramsvogels. Het ziet er naar uit dat ze voorlopig nog wel even hangen.

    Like

  3. Een ijsbaan is daar niet voor bedoeld, maar het leverde je wel prachtige weerspiegelingen op.
    Ha die voetstappen in de sneeuw, nostalgie, want ik ken ze ook al ruim zeven jaar. 🙂
    Dat het je lukt om dergelijke mooie plaatjes verborgen te houden totdat …

    Like

Geef een reactie

