Spinnen, heel veel spinnen

Niet eens zo gek ver van de weilanden die volledig waren bedekt met een ragfijn netwerk van spinnenweefsels, trof ik op dezelfde dag een legertje spinnen in de berm aan …





Ik weet niet of deze spinnen verantwoordelijk zijn voor het bedekken van hele weilanden met hun spinsels, maar het zou me niet verbazen. Kijk eens naar de fijnmazigheid van dit netwerk en naar de enorme hoeveelheid draden. Je kunt er hier en daar nauwelijks doorheen kijken, het lijkt me een geweldige hangmat …





En dan te bedenken, dat dit nog maar een klein deel van de spinnen was, maar dat ontdekte ik pas toen ik er al een tijdje gehurkt zat te fotograferen. De eerste spinnen benaderden me door op de camera te klimmen en vervolgens doodleuk via mijn handen en armen op pad te gaan. En ook via mijn benen rukten ze op …





Hoe goed ik ook had geprobeerd de beestjes van me af te slaan, toen ik even later in de auto zat, voelde ik nog een paar spinnetjes in mijn haardos kriebelen. Om ongelukken te voorkomen, heb ik de auto eerst maar weer even in de berm gezet om mezelf nogmaals van de kleine kriebelaars te ontdoen …




18 gedachten over “Spinnen, heel veel spinnen

  1. Prachtige serie, de eerst met tegenlicht maar ook de onderste supermacro.
    Gelukkig waren het geen rode mieren. 😉
    En reken maar dat ze alle ruimte hadden in je welige haardos.

    Like

Geef een reactie

